فروش نهال زرشک | فروش پیاز زعفران | فروش نهال عناب پاجوش |  گل و گیاه بیدل |  ۰۹۱۵۶۰۳۴۳۴۵

فروش نهال زرشک | فروش پیاز زعفران | فروش نهال عناب پاجوش | گل و گیاه بیدل | ۰۹۱۵۶۰۳۴۳۴۵

با سلام خدمت شما بازدید کننده محترم برای خرید با نازلترین قیمت نهال زرشک و نهال عناب و همچنین خرید پیاز زعفران و با بهترین کیفیت با شماره ۰۹۱۵۶۰۳۴۳۴۵ تماس بگیرید برای مشاوره فقط مشتریان کلی تماس بگیرند با تشکر گل وگیاه بیدل
فروش نهال زرشک | فروش پیاز زعفران | فروش نهال عناب پاجوش |  گل و گیاه بیدل |  ۰۹۱۵۶۰۳۴۳۴۵

فروش نهال زرشک | فروش پیاز زعفران | فروش نهال عناب پاجوش | گل و گیاه بیدل | ۰۹۱۵۶۰۳۴۳۴۵

با سلام خدمت شما بازدید کننده محترم برای خرید با نازلترین قیمت نهال زرشک و نهال عناب و همچنین خرید پیاز زعفران و با بهترین کیفیت با شماره ۰۹۱۵۶۰۳۴۳۴۵ تماس بگیرید برای مشاوره فقط مشتریان کلی تماس بگیرند با تشکر گل وگیاه بیدل

نکاتی باید قبل از کاشت به آن توجه کرد:

نکات مهمی که قبل از کاشت پیاز زعفران باید به آن توجه کرد:

  1. آب وهوای مناسب زعفران: زعفران گیاهی است نیمه گرمسیری و در نقاطی که دارای زمستانهای ملایم و تابستان گرم و خشک باشد بخوبی می روید. مقاومت زعفران در مقابل سرما زیاد است و لیکن چون دوران رشد آن مصادف با پائیز و زمستان و اوایل بهار است طبعا به هوای مناسب و معتدلی نیاز دارد. در دوره خواب یا استراحت گیاه (تابستان) بارندگی یا آبیاری برای آن مضر است بنابراین کشت و کار آن در مناطق گیلان و مازندران و مناطق گرم جنوب کشور معمول نیست. اراضی آفتاب گیر و بدون درخت که ضمنا در معرض بادهای سرد نیز نباشد برای رشد زعفران مناسب است. با این وجود در برخی از روستاهای بیرجند و قاین در زیر سایه بوته های زرشک و درختان بادام که در تابستان کمتر آبیاری می شوند کاشته می شود.
  2.  دمای مورد نیاز زعفران:حداکثر دمای این گیاه بین35_40 درجه سانتی گراد و در ارتفاع بین 1300_2300 متر از سطح دریا عملکرد خوبی را نشان داده است.
  3. خاک مناسب کاشت زعفران:از آنجاییکه پیاز زعفران مدت نسبتا زیادی (7 - 5 سال) در زمین می ماند. خاک زمین باید سبک یا ترکیبی از شن و رس باشد که پیاز بتواند در این مدت علاوه بر تامین مواد غذایی، در مقابل شرایط خاص منطقه ای نیز مقاومت نماید.بنابراین جهت رشد و نمو مناسب گیاه و تولید محصول مرغوب و مطلوب زمین های حاصلخیز و زهکشی شده بدون درخت با خاک(لومی، لیمونی، رسی و شنی) و آهک دار که Ph آن6_8 مناسب هستند                                                          نکته؛برای اصلاح خاکهای سنگین میتوانید از کود دامی پوسیده به مقدار ۱۵_۲۰تن در هکتار استفاده کرد.
  4. مقدار پیاز زعفران در هکتار: مقدار پیاز زعفران در کاشت کپه ای یا سنتی  5_7تن در هکتار  ودر کاشت ردیفی یا مکانیزه 8_10 تن در هکتارفرق می کند.
  5. فواصل کاشت و عمق کاشت: فواصل کاشت معمولا  20سانتی متر از هر طرف می باشد.و ارتفاع کاشت نیز  ۱۵-۲۰سانتیمتر می باشد, گفتنی است که در تحقیقات  انجام شده بهترین پیازها، پیازهایی با اندازه بیشتر از 8  گرم بود.                                                                  نکته:زعفران در زمین هاییکه دارای قلوه سنگ یا علف  های هرز یا مواد آلی پوسیده نشده باشد محصول خوبی  نمی دهد.و در زمینی که قبلا زعفران کاشت شده تا ۱۵  سال نمیتوانید هیچ محصولی بکارید
  6.   تهیه زمین: در تهیه زمین به منظور کاشت زعفران لازم      است توجه و دقت خاصی معمول شود ابتدا در فرصتهای مناسب در پائیز یا زمستان زمین مورد نظر را    شخم عمیق می زنند درصورتیکه شرایط مناسب نبوده یا دسترسی به تراکتور مقدور نباشد می توان شخم را در   پایان بهار یا اوایل تیرماه نیز انجام داد.در تهیه زمین  بطریق سنتی در اوایل بهار پس از قطع بارانهای بهاره زمین را با گاوآهن شخم می زنند بعد از 15 - 10 روز        مجددا به شخم زمین اقدام می کنند و اگر زمین دارای     کلوخ باشد گاوآهن را باز کرده و کلوخ ها را با استفاده از    ماله خرد می کنند بعد از دو یا سه هفته مجددا زمین را   دوبار در جهات عمود بر هم شخم می زنند قبل از شخم    سوم برای هر 100 متر مربع زمین حدود ۱۵۰_۲۰۰کیلوگرم  کود حیوانی پوسیده پخش می نمایند کشاورزان بخوبی دریافتند که شخم های مکرر صرفنظر از تهیه بستر           مناسب کشت زمین را تا حدودی از وجود علف های هرز  پاک می سازند.        در این طریق زمین کرت بندی شده و  طول و عرض کرتها را نسبت به شیب زمین و قدرت آب  تعیین می کنند. معمولا عرض و طول کرتها در حد بین  4*10 تا 100*10 متر می باشد در زراعت مکانیزه زعفران  زمین را در پاییز سال قبل از کشت با گاوآهن شخم عمیق  می زنند در بهار پس از قطع بارانهای بهاری خاک را با انجام  شخم متوسط ضمن سله شکنی از وجود علفهای هرز پاک  می کنند در مرداد یا شهریور پس از پخش ۱۵_۲۰تن کود  حیوانی پوسیده و 200 کیلوگرم فسفات آمونیوم  زمین را بصورت فارو در میاورند و برای کشت آماده می  کنند. (البته متخصصین تغذیه ای توصیه می کنند که  حدود 250 کیلوگرم سولفات پتاسیم نیز در این مرحله با  خاک مخلوط گردد) 
  7.  انتخاب پیاز زعفران: پیازهای انتخابی باید درشت تر،  سالم تر و بدون زخم و خراشیدگی و عاری از هر نوع  بیماری و با متسط ۸گرم به بالا باشد.پیازها بهتر است قبل  از کاشت با سموم قارچ کش از قبیل سرزان، سری تیزان و  گرامنیون و مانکوذب,ذینب و غیره به نسبت 500 - 300  گرم سم برای یکصد کیلو پیاز بر علیه بیماریهای قارچی  ضد عفونی شوند.                                                            نکته: در موقع کاشت بهتر است پولک یا لایه خشک کف  پیاز به همراه مقداری از پوسته آزاد روی پیاز جدا شوند تا  جذب آب بوسیله پیاز آسانتر و جوانه زدن آن سریعتر انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.